Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Απρόσωπα ρήματα και εκφράσεις


ᾄδεται, θρυλεῖται = διαδίδεται
αἰσχρόν ἐστι = είναι αισχρό
ἀκμή (ἐστι) = είναι η πλέον κατάλληλη στιγμή
ἀλυσιτελές ἐστι = είναι επιζήμιο
ἁμαρτάνεται = γίνεται σφάλμα
ἀμήχανόν ἐστι = είναι δύσκολο
ἀναγκαίως ἔχει = είναι αναγκαίο
ἀνάγκη ἐστί = είναι ανάγκη
ἄξιόν ἐστι = αξίζει
ἀρκεῖ (μοι) = (μου) αρκεί
ἀρκούντως ἔχει= αρκεί
δεῖ = πρέπει, επιβάλλεται
δεινῶς ἔχει
δηλοῖ = είναι ή γίνεται φανερό
δῆλόν ἐστι = είναι φανερό
διαφέρει = υπάρχει διαφορά, ενδιαφέρον, συμφέρον
δίκαιον ἐστι = είναι δίκαιο
δοκεῖ = φαίνεται, νομίζεται, φαίνεται καλόν
δυνατόν ἐστι = είναι δυνατόν
ἐγγίγνεται = είναι δυνατόν, επιτρέπεται
ἐγχωρεῖ = είναι επιτετραμμένο, είναι δυνατό
εἰκός ἐστι = είναι φυσικό ή επόμενο
εἵμαρται, εἵμαρτο = είναι ή ήταν πεπρωμένο
εἰσβαίνει μοι = έρχεται στο νου (μου), μου έρχεται η ιδέα
λπίς (ἐστι)· φόβος ἐστί
ἐνδέχεται =είναι ενδεχόμενο, είναι δυνατόν
ἔνεστι ή ἔνι = είναι δυνατόν
ἔοικε = φαίνεται
ἔργον (ἐστί) =είναι δύσκολο έργο
ἔστιν = είναι δυνατόν, επιτρέπεται
ἡδύ ἐστι = είναι ευχάριστο
θέμις (ἐστί)* = είναι δίκαιο, είναι συνήθεια
καιρός (ἐστι) = είναι κατάλληλη στιγμή, ευκαιρία
κακώς έχει· ὁρθῶς ἔχει
καλόν ἐστι = είναι καλόν
καλῶς ἔχει = είναι καλό
κίνδυνός (ἐστι)· λόγος ἐστί
λέγεται, εἴρηται, κηρύττεται, ἀγγέλλεται, ἤγγελται, ἠγγέλθη = λέγεται...
μέλλει = πρόκειται
μέτεστί μοι τινος (ἔστι μοι μετουσία τινός)= μετέχω σε κάτω, έχω δικαίωμα σε κάτι
νομίζεται, νενόμισται
νόμος (ἐστί) = υπάρχει νόμος, επιβάλλει ή ορίζει ο νόμος
ὁμολογεῖται, ὥρισται
οἷόν τ' ἐστι = είναι δυνατόν
οὐδείς φθόνος (ἐστί) = δεν έχω καμίαν αντίρρηση, είμαι πρόθυμος
ὄφελός (ἐστι)· αἰσχύνη εστί, ὄνειδός (ἐστι)
πάρεστι ή πάρα = είναι δυνατό, είναι εύκολο
παρέχει = είναι επιτετραμμένο, είναι εύκολο
παρίσταταί μοι = έρχεται στο νου μου. κ.ά.
πέπρωται, πέπρωτο = είναι ή ήταν πεπρωμένο
πλημμελές ἐστι =είναι εσφαλμένο ή προσβλητικό
πρέπει = πρέπει, αρμόζει
προὔργου ἐστί = είναι χρήσιμο, ωφέλιμο, συμφέρον
προσήκει = ανήκει, πρέπει, αρμόζει
προσηκόντως ἔχει = είναι πρέπον
προστέτακται = έχει προσταχθεί
προχωρεῖ =προχωρεί καλά, «πετυχαίνει η δουλειά»
ῥᾴδιόν ἐστι = είναι εύκολο
ῥᾳδίως ἔχει = είναι εύκολο
σαφές ἐστι = είναι σαφές
σημαίνει = δίδεται σημείο
συμβαίνει = συμβαίνει, τυχαίνει
συμπίπτει = συμβαίνει
συμφέρει = είναι ωφέλιμο, συμφέρει
σχολή μοι(ἐστι) = έχω καιρό
φανερόν ἐστι = είναι φανερό
φιλεῖ = συνηθίζεται
χαλεπόν ἐστι = είναι δύσκολο
χρεών (ἐστι) = είναι μοιραίο, αναγκαίο, επιβεβλημένο
ὥρα ἐστί = είναι κατάλληλος χρόνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου